כשתינוק חדש מגיע לעולם, מגיע גם הרצון לתעד ולצלם. בשנים האחרונות יש טרנד מדליק במיוחד של צילום התינוק לפי חודשים, כלומר, בכל חודש בשנה הראשונה לחייו, מצלמים את התינוק ועוקבים אחרי ההתפתחות והגדילה שלו.

את הצילומים הללו מקיימים בדרך כלל בבית, באופן עצמאי, ויש לא מעט הורים שמחפשים רעיונות יצירתיים לצילומי החודשים. אז איך מצלמים תינוק בכל חודש? האם יש צורך באביזרים מיוחדים? ואיך מצליחים לצלם כשהתינוק מסתובב וזוחל? ריכזנו את כל הטיפים – במקום אחד. בואו נתחיל.

תיעוד השנה הראשונה של התינוק: טיפים חשובים

בדרך כלל נהוג לצלם את התינוק ביום שבו מלאו לו X חודשים, אבל בינינו, זה לא תמיד קורה, וזה בסדר גם לצלם יום או יומיים אחרי (או לפני). רוצים להיות בטוחים שלא תשכחו? שימו תזכורת ביומן. מעבר לזה, חשוב לציין כי התמונות מצולמות כסדרה, שכשכולן באותו הקונספט, ובדרך כלל גם באותו לוקיישן.

טיפ חשוב מאוד, שמשפיע על איכות התמונה, הוא צילום באור יום. אל תצלמו בחושך ואל תצלמו בחדר שאינו מואר דיו. בחרו בחדר עם חלונות, כזה שיש בו מספיק אור טבעי, ואם אתם לא בטוחים – תוכלו לצלם כמה תמונות לבדיקה, ולראות האם הן יוצאות מוארות מספיק. דבר נוסף ולא פחות חשוב, הוא לצלם את התינוק כשהוא שליו ורגוע. אם הוא לא מרגיש טוב, עייף, או חסר סבלנות – זה ישתקף בתמונות, וגם יפגע בהנאה שלכם מהצילומים.

במהלך צילום התמונות, כדאי לבדוק שהתמונות יוצאות כמו שאתם רוצים, שיש מספיק אור, שמיקום התינוק מדויק, ושאין צל. כמו כן, כדאי ומומלץ לצלם כמה שיותר, ולאחר מכן לסנן את התמונות שיצאו מטושטשות או לא מחמיאות. בסופו של דבר, תצטרכו לבחור רק תמונה אחת (או שתיים, תלוי בקונספט).

תפאורה לצילומים

כדאי לקרוא: צילומי ניו בורן

רעיונות לצילומי החודשים של התינוק

ריכזנו כמה רעיונות מקוריים לצילומי החודשים, כשמומלץ לחפש תמונות להשראה ברחבי הרשת או בפינטרסט. לא תאמינו כמה פרשנויות יש לכל רעיון, וכמה דברים אפשר לעשות באותו הקונספט.

כרטיסיות עם מספרי חודשים

זו האופציה הכי פשוטה, ובדרך כלל גם הכי טובה. אין צורך לביים, ואין צורך להעמיד תפאורה. מניחים את התינוק על משטח מסוים (זו יכולה להיות שמיכה, רקע ייעודי לצילום, שטיח וכו'), לידו מניחים את הכרטיסייה עם המספר הרלוונטי, ופשוט מצלמים.

שמיכת צילום ייעודית

אופציה נוספת ופשוטה, היא להשתמש בשמיכת חודשים שנוצרה במיוחד לצילומים הללו. על השמיכה יש מקום לתינוק, כשהחודשים כבר מודפסים עליה. כל מה שעליכם לעשות זה לסמן את החודש הרלוונטי ולצלם.

צילום ליד צעצוע

דרך נהדרת לראות איך הילד גדל מחודש לחודש, היא לצלם אותו ליד צעצוע, אותו צעצוע כל הזמן. אפשר לבחור בדובי, בובה מסוימת, או כל צעצוע שמתאים. כדי לציין את מספר החודש, אפשר להשתמש בכרטיסיות, או לחלופין, להוסיף את המידע בתוכנות עריכה ייעודיות (יש גם תוכנות חינמיות כמו CANVA).

בלונים

האופציה הזו קצת מאתגרת, אבל התוצאה יפיפייה. בכל חודש מנפחים בלונים בהתאם לגיל התינוק בחודשים, ומצלמים. אפשר לעשות זאת עם בלונים רגילים, עם בלונים ארוכים (בלוני צורות), ואפילו עם בלוני הליום. החלק המאתגר מתחיל בגיל 3-4 חודשים, כשהתינוק ירצה לשחק עם הבלונים, והצילומים עשויים להימשך קצת יותר זמן מהחודשים הקודמים.

עוגות

צילומי חודשים עם חתיכות של עוגות זה רעין סופר יצירתי, אבל מצריך היערכות מוקדמת (הכוונה לאפיית העוגה כמובן). כל המטרה היא לחתוך חתיכה מעוגה עגולה בהתאם לחודש (בחודש הראשון, חתיכה אחת, בחודש השני שתי חתיכות וכן הלאה), וכשהתינוק מגיע לגיל שנה, הוא יצולם ליד 12 חתיכות שמרכיבות עוגה שלמה.

צילום מיוחד

כדאי לקרוא: צילומי גיל שנה

סינון, עריכה ותיוק: כך תדאגו לתיקייה מסודרת של תמונות החודשים

כדי שלא תמצאו את עצמכם בסוף השנה הראשונה של התינוק, עם 2000 תמונות לא ערוכות, מומלץ לבצע את העריכה והתיוק באותו החודש שבו אתם מצלמים. בשלב הראשון, רצוי למחוק את התמונות שלא יצאו טוב, ולבחור תמונה אחת (או שתיים). בשלב הבא, תוכלו להשתמש בתוכנות עריכה (כמו Lightroom), כדי לערוך את התמונות, לחתוך אותן, לסדר את הצבעים ואת התאורה, ולתת לתמונה את הטאצ' הסופי.

בסיום, פתחו תיקייה בדרייב או בסמארטפון שלכם, ותייקו את התמונות הערוכות. כך, בסוף השנה, כל התמונות המוכנות יחכו לכם בתיקיה, וכל מה שתצטרכו לעשות – זה לפתח אותן.

בהצלחה!