צילומי תדמית: לשקף את המקצועיות דרך התמונות

אומרים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, אבל אם נהיה כנים מספיק, גם ההתרשמות שלנו מאנשים לאורך זמן מבוססת לא מעט על נראות. הרי אם הצלחנו לשכנע במה שאנחנו מציגים לאחרים, לחבר בין מסר לפנים ולקשור את עצמנו לרעיון, מותג או עמדה, סביר להניח שהדבר ישרת את המטרות שלנו לאורך זמן. זו בדיוק הסיבה שבגללה הפכו צילומי תדמית לאלמנט הכרחי ומבוקש, שכמעט ואי אפשר בלעדיו.

אילו צילומי תדמית קיימים?

מכיוון שצילומי תדמית משקפים בדיוק את איך שאנחנו נראים ואת מה שנרצה לשדר, הם מתפלגים למספר סוגים אפשריים בהתאם לצורך. צילומי התדמית המוכרים יותר הם אלו שמבוצעים בתוך סביבת הפעילות העסקית, כמו למשל המשרד או החנות. סוג אחר של צילומים מפגין החוצה את התדמית האישית שלנו ומבוצע לרוב בסטודיו של הצלם. וישנו גם סוג שלישי שחושף תחומי עניין, רגשות או אולי מבטא אמירה כלשהי דרך צילומי חוץ, תאורה ייחודית או שימוש באביזרים כדי להעצים את התחושה.

צילומי תדמית לעסקים

כיום חלק גדול מצילומי התדמית נוצרים מכוונה עסקית, כאן הצורך הגובר לחשיפת אנשים "כפי שהם" מדרבן אותם לחלץ מתוכם את הצד האמין, האותנטי ובגובה העיניים. צילומי תדמית לעסק יכולים לשדר סמכותיות או יוקרה, דינמיות, אנרגיות, צחוק וקלילות. כל אלה באים במטרה לקדם את העסק, להציג את הנפשות הפועלות מאחוריו בדרך מעניינת ומשכנעת וליצור רושם ראשוני טוב על אחרים. צילום תדמיתי לעסקים יכול לכלול תצלומי פרופיל של עובדים וחברי הנהלה, צילומי אווירה ושל עבודה "מאחורי הקלעים", צילומים קבוצתיים, פריטים ומוצרים שונים ועוד.

תמונות עסקיות או פורטרט עסקי

פורטרט עסקי הוא סוג של צילומי תדמית למיתוג בעלי מקצועות חופשיים, פרילנסרים, יזמים ועצמאיים בתחומים שונים. גם צילומים אלה מתאימים ליותר מאדם אחד, למשל מכוחו של שיתוף פעולה עסקי או קבוצת בעלי עניין מסוימת. הרבה פעמים אלה יהיו צילומי קונספט, למשל:
  • צילומי תדמית לעורכי דין בעת פגישה עם לקוח (למשל לחיצת יד או חתימה על מסמך)
  • צילומי תדמית לגבר מאמן כושר בשעת פעולה ממש, למשל כאשר הוא מנחה מתאמן או משתמש במכשירי הכושר בסטודיו שלו.
  • צילומי תדמית לנשים שהקימו עסק להרצאות, שממחישים הרצאה מעל פודיום או מול קהל בזמן אמת.

תמונות פרופיל

צילומי התדמית יכולים לשרת כל אחד וכל מטרה, לכן הם מתרחשים כיום גם ללא קשר למיתוג העסק, למשל לתמונות פרופיל ברשתות החברתיות, לקורות חיים, לכתבה בעיתונות או במגזין שכתב עליכם, לכנסים ואפילו לאתרי היכרויות. תמונות אלה יכולות לכלול רק את הראש והכתפיים, כאשר האלמנט המרכזי שמאפיין אותן הוא ההבעה של המצולמים, במראה יחסית סולידי המשקף ביטחון עצמי, נגישות, נינוחות ואמינות.

כמה זה עולה?

טווח המחירים לצילומי תדמית רחב למדי ונע בין 600-2,000 ₪ לפני מע"מ. בדרך כלל סשן צילומים אורך כשעתיים ומתומחר באופן שעתי, מגלם בתוכו חשיבה על הקונספט והאווירה, לעתים איפור וכמובן עיבוד התמונות בתוכנה מתאימה. אם הצלם נדרש להגיע אליכם או שתתאמו את הצילומים בסביבה חיצונית לסטודיו שלו, המחיר צפוי להתייקר בכ-100-400 ₪. כדאי לדעת שהמחיר המדויק שייגבה מכם לצילומים כאלה תלוי מאוד במשך הצילומים עצמם, מה שכמובן יתארך במקרה של כמה משתתפים או הצורך לצלם במספר סטים/ פעולות. נוסף לכך, אם נדרשת עריכה מהותית לתמונות הדבר ייקר את המחיר ביחס לזמן העריכה הנדרש.

טיפים שיהפכו את צילומי התדמית שלכם למושלמים

אז איך תשיגו מצילומי התדמית שלכם תוצאה מנצחת? הנה כמה טיפים שווים במיוחד:
  • סט בגדים מתחלף – כדי למצות את המיטב משעות הצילום שלכם, הביאו מספר סטים של בגדים שמשרתים את המטרה, למשל חליפה רשמית שאפשר להסיר ממנה את הבלייזר בשלב מסוים, כדי שהמראה יהיה קליל וחופשי יותר. ביגוד יום העבודה השגרתי שלכם לצד פריטי לבוש שמאפיינים את סוג העיסוק כמו חלוק, סינר או כפפות, חפצים מתאימים כמו כלי עבודה שאתם משתמשים בהם, ציוד אלקטרוני, אביזרי ספורט וכו'. כדאי גם שצבע הבגדים שלכם יתאים לצבעי העסק או לגווני המיתוג השולטים שלו.
  • שמירה על אחידות – אם אתם לא מצטלמים לבד, הגדירו קווים מנחים לסגנון הלבוש, הבעות הפנים והאווירה הכללית לאורך הצילומים. אל תשכחו לתזכר מראש לקראת מועד הצילומים וודאו שכולם הופיעו בביגוד ובמראה שנקבעו.
  • איפור הוא לא מילה גסה – גם אם לטעמכם איפור גורע מהאותנטיות וגם אם בעיניכם גברים לא אמורים בכלל להתאפר, זכרו שמצלמה "משחקת" אחרת בהצגת המציאות והיא תופסת באופן שונה את התאורה, גוון העור והשיער, צורת העיניים ומבנה הפנים. ולכן בהחלט כדאי להתאפר כדי להפחית אדמומיות וברק לחיים, להדגיש קווי מתאר ולסייע לתמונה להעניק לכם מראה דומיננטי ואסתטי.
  • הקדישו זמן ומחשבה לקונספט – צילומי אווירה אמורים להתאים לגישה שלכם ובעיקר לעסק שלכם והאמירה שלו. אל תמהרו לצלם פורטרט אם יש לכם למשל עסק עוגות שווה שאפשר להצטלם גם איתן וחשבו מול הצלם על הדרך המיוחדת שבה אפשר לשקף את פועלכם ולסייע לאחרים להתרשם ממנו. צלם טוב גם יכוון אתכם להתארגנות טובה יותר לצילומים, לרקע מיטבי לתמונות שיפיק ויכול לאתר מניסיונו את הקונספט המוצלח מכולם.
  • בואו רגועים – מבט עייף, התנשפויות או חוסר פוקוס כתוצאה מעבודה שבדיוק כרגע ממתינה לכם, גורעים המון מהצילום. חשוב שאתם וגם הצוות תהיו מרוכזים ושתתנקו ממחשבות והפרעות, כולל השארת הנייד שלכם על שקט ובצד. אם אתם מצטלמים עם אנשים נוספים, זכרו שחלקם לא בהכרח אוהבים להצטלם ולכן יש גם קשר לגישה החיובית והנעימה של הצלמ/ת שבחרתם.

בשורה התחתונה:

צילומי תדמית הם עולם מרתק שבו נפגשים הבעות פנים, רקעים ומסרים – כולם משתקפים יחד באותה התמונה ולצורך העברת מסר ספציפי מאוד. אלה לא צילומים שגרתיים אלא פיצוח של קונספט, רעיון ומהות שהרבה מהם נשען על מיומנות ואיכות הצלם. אם תבחרו בגורם הנכון ותפעלו לפי כל הטיפים שהצגנו כאן, תקבלו לידיכם תמונות שמציגות אתכם הכי טוב שרק אפשר.